20 Temmuz 2013 Cumartesi

KUMAŞTAN OYUNCAK YAPIMI

Bu aralar kumaştan oyuncaklar epey bir ilgi görüyor. Sağlıklı ve yumuşak olduğu için annelerin tercihlerinde ilk sırada. Ben de kumaştan  yaptığım bir çıngırağı paylaşacağım bugün. Daha önce yaptığım Bez Pastasına koyduğum bir oyuncaktı bu. Bebeklerin dişi çok kaşındığı için hem dişlerini kaşımalarına yardım ediyor hem de sesi ve renkleri sayesinde dikkatlerini çekiyor. İşte benim diktiğim bez çıngırak oyuncak.



Çok eğlenerek yaptığım bir oyuncaktı. Makinenin zikzak dikişini kullandım süslemek için. Kumaşları gemi şeklini verecek şekilde kesip diktim, içini (pamuk - elyaf) doldurdum. Ses çıkarması için altın kutusuna keçi boynuzu çekirdeği (evde o an o vardı) koydum, boncukta olabilir yeterki birbirine değecek ve ses çıkaracak boşluk olsun.


Kumaştan (bezden) oyuncaklar bebekler için daha sağlıklıymış uzmanlar öyle diyor. (Bir zamanlar bez bebekler vardı ) Böyle birkaç basit şekille isteğinize göre yapabilirsiniz. Benim diktiklerim Eda ve Mete'nin minik ellerindeler şimdi.


Yapım aşamaları için buraya tıklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder